zinkadus

Alla inlägg under oktober 2011

Av annelie ruus - 18 oktober 2011 21:09

   DESSA FINA GLASBURKAR KÖPTE JAG NÄR JAG VAR MED PAPPA OCH HÄMTADE DEN ALLRA SÖTASTE VALPEN FÖR ETT TAG SEN. TANKEN VAR ATT DE SKULLE FYLLAS MED NÅGOT SMASKIGT MEN DET HAR INTE BLIVIT AV ÄN. IGÅR VAR JAG HOS BROR MIN OCH MÄRTA. DE HAR NOG FÅTT DEN GULLIGASTE BEBIS MAN KAN TÄNKA SIG- EN LITEN SÖT LINNÉA . HON ÄR ALLDELES, ALLDELES UNDERBAR!!!         NU BLIR DET EN LITEN STUND I TV-SOFFAN  INNAN LÄGGDAGS, HA DET/ANNELIE  

 
Av annelie ruus - 15 oktober 2011 11:37

     

  Har ändrat om lite på hyllan i köket, kände för att ha lite mera höstkänsla på den.

Det fick bli ljus i olika färger samt lite renfana som jag plockade på en hundpromenad. Den svarta brickan är från farmor, den ville ingen annan ha men för mig var det en skatt. ( tur att man är olika) Den superfina zinkburken som jag tokgillar fick jag av Weronica för ett tag sen. Trevligt med snälla vänner är det. 
DET MAN SÄNDER UT FÅR MAN TILLBAKA. Jag ska tänka på henne när jag ser något speciellt.  Ha en bra lördag/annelie 

Av annelie ruus - 12 oktober 2011 19:54

   

  Tog lite kort på snöbären nere i vår vita hall.  Men nu står de på köksbordet så de syns lite mera. Nu blir det bonde söker fru, kaffe och choklad!! HA DET/ANNELIE

Av annelie ruus - 11 oktober 2011 21:02

     

 Även om man inte jagar så kan det vara bra med jaktkläder. Henrik blev väldigt glad när jag hade köpt dessa jaktbyxor till honom. Vilket fint höstväder vi har. Igår när jag var i Resvika  plockade jag lite kvistar av snöbärsbuskarna  som är fina på bordet härhemma. Ha det/annelie

Av annelie ruus - 9 oktober 2011 20:36

 

  VILKET RUSKVÄDER VI HAR ALLTSÅ!! JAG OCH RICKO ÄR ENSAMMA HÄRHEMMA, ÖVRIGA FAMILJEN ÄR UTE I RESVIKA OCH FÖRBEREDER SIG FÖR ÄLGJAKTEN. SÅ VI MYSER BARA HAN OCH JAG OCH NJUTER AV ATT JAG SKA VARA LEDIG I TVÅ DAGAR TILL:)   ( BILDERNA ÄR FRÅN IKEA) HA DET BRA I HÖSTRUSKET/ANNELIE

Av annelie ruus - 6 oktober 2011 20:32

   

  ETT MYCKET KORT INLÄGG BLIR DET IKVÄLL. LITE BILDER PÅ DEN ALLRA SÖTASTE LILLA VALP SOM FLYTTAT HEM TILL MAMMA OCH PAPPA. TUR ATT VI BOR NÄRA VARANN SÅ MAN "KOSE" PÅ DEN OFTA!   HA DET/ANNELIE

Av annelie ruus - 5 oktober 2011 21:10

  Denna underbart fina astillbe köpte jag på Moas garden i somras. Det är en perenn så den ska planteras i jorden snarast hade jag tänkt.  Idag var jag ju med pappa och hämtade den lilla valpen, och den var SÖT må ni tro!! Bild på den kommer en annan dag. När vi skulle svänga in till hundkenneln stod det en skylt HUNDSHOP OCH HEMINREDNING. Ja ibland har man tur! Jag köpte två fina glasburkar, de får ni också se en annan dag. Nu ska jag vidare i blogglandia, ha det/annelie

Av annelie ruus - 4 oktober 2011 22:11

     

  Några av mina sommarkrukor samlade i en "zinkhink" som är inköpt i Ullared. Jag har en del att göra i vår trädgård innan det blir färdigt för hösten men det får vänta några dagar till. Imorgon är jag ledig men då blir det inget gjort för då ska jag med min käre far till Strömstad och hämta en liten valp! Det är en finnstövare som vi hoppas blir en bra jakthund, för jaga, det är livet för min pappa. ( fast så bra som Stefans  Ricko blir nog inte lilla vovven , eller vad tror du pappa??) Nej nu ska jag dyka ner i sängen, godnatt på er/annelie

Ovido - Quiz & Flashcards